미래 교육 협동조합

장 성웅 원장입니다 

 

알파벳부터 시작해서

 

전국 영어 스피치 콘테스트에 우승을 하고

 

명문대학과 특목고를 들어간 무수한 학생들이

 

어김없이 하는말: "선생님과 회화연습을 할때는

 

어렸을때는  지겨웠으나 커서는 가장 기억에남고 

 

원어민과의 대화에서도 거침없이 이해가되고 말이나와서

 

신기했습니다". 

 

영어 회화는  아래와같이  시작해서  계속 나아가면 

 

결코 잘못될수가 없다는 것을 확신한다 .

 

영어는   배우는 순서가  중요하다  

 

hearing, speaking, reading, writing

 

순서로 배워야 하는 영어를

 

한국에는 반대로 배운다. 

 

너무나도 안타까운 일이 아닐 수 없다. 

 

미국아이가 크면서 영어를 배울 때와 같은 순서로 배워야

 

산 영어를 할 수 있는데. 

 

그래서 한국인은 영어를 할 때

 

한국어로 생각해서 영어로 바꾸어 얘기한다. 

 

영어회화 선생님이야 가르치는 게 임무이니까

 

이 느린 대화를 용납할지 몰라도

 

영어권 사람들과의 대화에서는 무용지물의 영어이다.

 

2.  인지할 수 있는 영어부터 해야 한다.

 

자기 주위의 상황과 관계를 위주로

 

차차 밖으로 뻗어 나간다.  예를 들어보면

 

What is your name?

What is your last name? First name? nick name?
How old are you?
Where do you live?
What is your phone number?
What is your address?
When is your birthday?
What is your nationality?
What is your blood type?
What is your hobby?
Who is your best friend?W
Where were you born?


In what year were you born?
What do you want to be when you grow up?

What school do you go to?
What grade are you in?
What is your teachers name?
What is your principals name?
How do you go to school?
How many people are there in your class?
Where is your school?
What time does your school start?
What time does your school end?
What time is your lunch time?

What is your favorite country?


drink
book
food
color
subject
sport
fruit
TV
animal
restaurant
movie
hero

 

Where is your father? How old is your father?

What is your father doing?
mother
sister
brother
What is your fathers occupation?
Where is your fathers office?
How does your father go to work?
What is your fathers office phone number?
What color is your mothers car?


What number is your mothers car?
How many people are there in your family?
What time does your father get up?
What time does your father go to work?
What time does your father come home?
What time does your father go to sleep?
How many rooms are there in your house?
Which floor do you live on?


How many chairs are there in your living room?

What time is it?
What day is today?
What is the date?  What is todays date?
How is the weather outside?
Where did you go today?
What time did you get up?
What did you eat for breakfast?
What time did you go to school?


What did you study at school today?
What did you eat for lunch?
Who did you eat lunch with?
What time did you come home?
Did you watch TV today?
Do you have any homework?

 

이런 내용들이다. 

 

자기주위의 상황이라야

 

기억이 되고 배우고 싶은 의욕이 생기지

 

막연하게 요즘 회화책에 나오듯이

 

'공항에서' '레스토랑에서' 이런걸

 

누가 마구 기억을 하겠는가. 

 

기억을 해도 절대로 대화에서 바로 나오지 않는다. 

 

위와 같이 간단한 것부터 시작해서

 

완전히 인지한후  발전에 발전을 거듭한다. 

 

우리가 흔히 얘기하는 마인드맵 식의 교육방법을

 

사용해보니

 

성공적이었다. 

 

대화의 내용이 주어진 틀이 없으므로

 

이거야말로 '자유' Free Talking 이라고 할수있다.

 

3.  일기를 쓰자

 

한국어로 일기를 써도 문장력이 는다.  영어로도 마찬가지. 

 

실제로 자기가 겪은 일과 앞으로의 계획 등을

 

영어로 쓰는 방법을 배우면 그 내용도 기억에 남는다. 

 

끊임없는 일기의 수정과 추가되는 질문으로

 

영어의 숙지 능력을 극대화한다. 

 

일기에 있는 내용을 말로 완벽하게 표현 할 수 있게 되는 건

 

시간 문제이다.

 

4.  영어에 한번 실증을 느끼게 되면 거의 회복불능이 된다.

 

그러므로 재미있게 이끌어 줘야 된다. 

 

자기주위의 재미있는 일들,

 

아니면 사회에 떠도는 농담등을 이용해

 

영어에 흥미를 일께워 줘야한다. 

 

이것만이 싫증을 방지하는 길이다. 

 

놀면서 배우는 영어가 아이들에겐 적합하다. 

-------------------------------------

전국에  영어 학원 원장님 

영어 선생님 

저희 미래 교육 협동조합은  

올바른  정보 교류와  소통을 

기다리고 있습니다  

아래 저희  협동조합 사이트에 

오셔서  게시판이  만들어져 있으니 

좋은 자료와  경험을  나누면  좋겠습니다  

www.miraecooper.com/

모바일에서  미래 교육 협동조합을 

검색해도  나옵니다  



 

+ Recent posts